Pages

Come and be with me

20150415

Makan tanggung berak cangkung

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 11:24 am
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post

Aku suka tengok kebodohan manusia... berperangai buruk... orang lain buat iklan... lepas tu bila customer datang.. ramai yang cakap tu advertise dari orang lain.. kau boleh tak cermin muka kau tu dari atas sampai bawah? boleh tak kau tengok diri kau tu.. adakah kau yang buat usaha semua tu...??  Atau semua tu atas usaha orang lain.. kemudian kau kebas customer orang lain.. mengaku customer kau?

Kalaupun dia tu pernah jadi customer kau... itu hak dia nak pilih sesapa untuk beli... dalam hak pengguna pun.. pengguna berhak memilih sesapa tanpa dipaksa oleh sesapa..

So... kalau kau tengok muka kau kat cermin... kalau kau memang tak pernah nak buat advertise... tapi kau nak buat muka taik cakap itu customer kau... baik kau ludah ke langitlah!

Lagi satu kebodohan manusia.... sakit hati tanpa sebab dan mengajak manusia lain (mengumpat/mengutuk) orang untuk sakit hati pada orang yang takde kaitan dengan kau...

Dan kebodohan paling jelas bila.. kau yang takde kaitan pun nak buat muka taik dan nak sakit hati tak pasal2 dengan orang tu... kau siapa nak nilaikan orang? kau bagus sangat ke??

Ni semua pengecut... cakap belakang berabuk.. depan depan semua menikus.. keje tak buat tapi mengaku diri macam tu semua usaha kau. Wahhhh!!! Miraclenya life kau kan???

20150410

Disaster made from me

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 8:36 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post

After the past years of marriage...
Entahlah... aku rasa sebel...

Thats show my emotion lost control.
I cant control myself anymore...

Bila aku fikir fikir balik... tak baik aku buat macam tu pada suami... bukan salah dia pun.. aku marahkan orang lain.. aku marah kat dia... tapi yang dalam umah ni gak

Tapi kalau aku tak buat macam tu... takde orang yang faham apa aku rasa...

20150409

Benarkah kau insan yang baik?

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 8:19 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post

Dalam dunia ni ... susah nak mendapat keadilan yang nyata...
Membantu orang yang memerlukan pertolongan walaupun dia buat salah dikira bersubahat. Walhal... engkau tidak melibatkan diri dalam acara jenayah pun.. engkau tidak melakukan jenayah dengan si penjenayah pun. Engkau cuma membantunya sementara mereka memerlukan kasih sayang... dan memberi makanan kepadanya...
Adakah ini perkara yang salah? adakah ini dikira benar-benar subahat?

Adakah engkau akan membiarkan sahabat engkau terus melakukan dosa dan terus menghinanya sehingga memutuskan tali silaturahim??

Kemudian... bila mana engkau dipergunakan oleh orang itu... atas sebab yang engkau pun tidak pernah mahukannya... adakah engkau juga perlu digolongkan dalam golongan penjenayah kerana dianggap memberi bantuan kepada si penjenayah?

Sedangkan waktu itu engkau dipergunakan oleh si penjenayah tadi??

Kita ini cuma membantu sesama manusia.. dan kita memberi sokongan moral kepadanya untuk berubah dalam erti kata membantu sambil menasihati.. bukan semestinya kita perlu menjauhi penjenayah dan membiarkan mereka terus dalam aktiviti jenayah mereka.

Di manakah keadilan sebenar dalam kita menilai kesalahan orang??? adakah kita terlalu bersikap zalim dalam menilai semua perkara yang ingin diadili??

Hakikatnya penjenayah masih akan melakukan jenayah bila adanya ruang, dan kesempatan. Namun saatnyaa kita mendorong mereka untuk mencegah melakukan daripada kejahatan dengan akhlak yang baik. Mungkin dengan sikap kita yang baik.. makan penjenayah itu dapat belajar sesuatu yang baik dari kita.... sehingga suatu masa Allah membukakan pintu hati mereka untuk bertaubat dengan sebenar benar taubat.

Kegagalan kita dalam menilai telah banyak merosakkan pandangan mereka untuk kembali ke jalan yaang benar. Kerana kita meletakkan nilai tidak pada tempatnya. Berapa lama kita perlu melabel diri kita baik sedangkan hakikatnya kita juga tidak tergolong dalam golongan itu. Kita adakalanya lebih zalim dan lebih jahat daripada penjenayah. Kerana kita lebih mudah menilai kejahatan mereka dan meghukum mereka tanpa sebab.

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea