Pages

Come and be with me

20100422

tv.. ooo... tv...

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 5:40 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
media kehancuran masa kini.. tv la.. ape lagi... kalau tak tengok tv macam tak boleh hidup.. tengok la agenda siaran tv tu.. ada macam-macam cerita.. macam-macam berita..
ini la globalisasi.. sempadan telah dihancurkan dan kini pelbagai informasi boleh kita tau hanya dengna tekan punat tv.. 
salah ke penggunaan tv ni? cuba la kaji siapakah orang pertama yang keluarkan tv ni.. 
sedangkan Madonna pun tak bagi anak-anak dia tengok tv.. apalagi kita ni.. nak salahkan teknologi??
ha.ah.. teknologi la yang menyebabkan kita semua ni dirosakkan leh media tu. masih tak edar lagi agenda orang yahudi? 
banyak dah dia buat kat kita.. tapi kita masih tak sedar lagi.. bukan la nak cakap takde langsung yg baik pasal tv ni.. tapi lebih banyak yang tak baik la senang cerita. boleh kira pun berapa banyak cerita yang memberi ilmu. Kononnya setiap cerita ada moral. Tapi kita tak sedar moral tu da disalahgunakan. Diterbalik kongkang kan oleh golongan-golongan tertentu untuk mencapai sesuatu yang kita tak tau..
Sejak dari tahun 60an lagi.. pelbagai agenda da dimasukkan di dunia ni untuk melekakan manusia.. menyembah manusia... mengagungkan manusia supaya jadi idola.. tengok pulak perubahan yang berlaku dari tahun ke tahun mendatang... 
Sekarang ni makin banyak paparan hiburan yang sangat mendewa-dewakan manusia. Rancangan-rancangan realiti.. penganugerahan kepada manusia.. selain itu, tengok pulak apa yang difalasikan oleh media pasal orang arab.
Perasan tak media banyak memburukkan orang arab. Tengok la ape media dah buat pada orang arab. Menjadikan mereka penjenayah, pengganas dan paling teruk dilabel sebagai islamophobia... ape ke teruk la bangsa mereka ni.. dengan menggunakan media.. ramai manusia lain percaya. dan akhirnya sewenang-wenangnya mereka menghukum, menjajah dan membunuh orang-orang arab. 
Tengok pulak skarang ni bab gosip melampau.. (paparazzi).. tengoklah apa yag diadu dombakan.. lihat saja lah betapa teruknya mereka membongkar aktiviti artis dan orang-orang kenamaan. Ada pro dan kontra.. Lihatlah, betapa mudahnya menyebarkan fitnah..

Benarlah dikatakan; fitnah itu seperti makan daging saudara sendiri.. malah lebih teruk daripada membunuh...


Ada baiknya fikirkan lah semula baik dan buruknya tv kepada manusia... berapa ramai lagi manusia yang akan mati kerana media kebohongan ini......








remeh dan meremehkan

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 5:22 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
ada satu perkara yang aku pelik.. kenapa la orang suka sangat cakap perkara remeh.. hal-hal remeh suka nak dibesar-besarkan.. sedangkan hal yang penting tak sibuk nak digembar-gemburkan.. lagi-lagi orang kita ni.. 







Ulasan perutusan.......

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 11:44 am
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
Buat masa ni aku tengah tengok video ni... dan akan mengambil masa untuk aku huraikan secara kesimpulan....
aku rasa orang ramai patut tau.. dan patut didedahkan dengan perkara ni.... suatu masa nanti.. mesti orang lain akan dapat tau gak video ni...

ada siapa nak komen pasal The Arrival????
 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea