Pages

Come and be with me

20130406

Bantuan persekolahan???

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 9:43 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post

Bantuan persekolahan RM100 yang diberi tu. .. Tak kemana... Dapat duit tu bukan nak beli barang sekolah. Bukan nak beli keperluan anak anak.

Tapi ada yang guna duit tu untuk beli tudung Fareda.. ada yang beli spare part motor... Ade yg beli benda benda yang tak de kena mengena langsung dengan sekolah.

Kenapa yuran tak dilangsaikan???? Dah la duit tu tak boleh guna untuk bayar yuran. Suruh beli barang sekolah.. Tapi hakikatnya beli barang barang yang tak ada kena mengena langsung dengan sekolah. Yuran belajar ti lebih penting. Lebih perlu didahulukan. Sampai sekarang belum ada kutipan yuran dibuat. Tapi duit perlu untuk pelbagai kegunaan sekolah.

Duit itu untuk anak. Tapi mak bapak ade guna duit tu bukan ikut yang sepatutnya. Lepas tu yuran bila minta dijelaskan... Punyalah sukar untuk dijelaskan.

Minta beli kalkulator.. Sampai sekarang liat nak beli. Padahal itu lebih penting!!!!

Tak ada siapa pun peduli. Yang tau.. Duit dihulur. Tapi kegunaan duit tak dipantau.

Semua dibutakan dengan duit yang tak seberapa tu. Melampau sangat la!!!!

Yang pelik dan tak Molek

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 9:34 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post

Kadang kadang aku pelik...
Kenapa ye...
Kenapa pemimpin sanggup tutup kebenaran dan sanggup jadi kuda tunggangan.
Susah sangat nak cari kebenaran di kala ni. Bukan nak jadi benci. Tapi sama je la....

Aku dah tak nampak mana satu ideologi yang betul betul adil dan benar benar membina untuk rakyat.

Semuanya mengampu. Semuanya membodohkan rakyat. Tak ada langsung yang meningkatkan pemikiran rakyat. Mentamadunkan manusia dengan sewajarnya.

Aku tak faham kenapa kita perlu memilih pemimpin pemimpin seperti ini. Aku tak nampak di mana arah dan hala tuju.

Kalau tak ada hasil.. Tak ada kemajuan pemikiran.. Baik tak perlu. Tak faham dengan dunia hari ini. Serius tak daham langsung dengan kehidupan hari ini.

Aki menyatakan apa yangcaku rasa sebab aku tak nampak apa kepentingan pemimpin pemimpin ni layak untuk terus berada di puncak pemerintahan.

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea