Pages

Come and be with me

20140810

Cucur Udang

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 8:58 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post

Cucur udang ni sekali dengar teringat kat kedai2 yang selalu jual kosong tapi besar kemain. Udangnya dengan kulit dan keras. Cecah pulak dengan air lada takpun sos cili.... hurmmmmm tentu ada yang tengah membayangkan cucur udang ni...

Tapi nak citer yang cucur udang saya buat ni menjadi kegemaran suami. Errrrr... sebabnya saya suka letak udang yang besar sebijik sebijik. 

RESEPI CUCUR UDANG SHIROI
=========================
Bawang merah - potong dadu
Kentang - potong dadu
Daun kuchai - potong panjang2
Udang putih yg dah kupas kulit
Garam
Perasa
Tepung gandum
Telur

Cara nak buat macam biasa nak buat cucur.
Gaul kan tepung gandum.. telur.. garam.. dan perasa sekali... dan diadun dgn air.. jgn terlalu lembut atau cair...
Pastu masukkan semua bahan tu...

Kalau nak lagi boleh tambah jagung.

Kemudian dah boleh goreng sampai garing.
Angkat dan tos...
Boleh terus dimakan dengan sos cili Life or sos colek.

Cubalah!!!

Kalau saya masak .... merajuk pun suami boleh habiskan sorang2.

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea