Pages

Come and be with me

20100708

Q.S

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 11:56 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
kerja aku ni la...
kalau orang tanya.. what is the job description for ur post...
Ha.. bleh la jawab macam ni...

* undertaking costs analysis for repair and maintenance project work
* advising on procurement strategy
* managing costs on a wide variety of new building projects and structures
* assisting in establishing a clients requirements and undertaking feasibility studies
* performing risk and value management and cost control
* providing advice on contractual claims

tapi bukan la semua kena buat. bergantung jugak kepada syarikat tu..

e.m.p.t.y

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 11:47 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
i felt so empty and lonely.. such a lonely day.. walk without him..
i walk slowly when the clouds so heavy... with the leaf tear down breezing...

how could i say ... i shout in my deeply heart.. it was so hurt.. when i'm lonely.. i felt there's nothing left behind such a lot of miserable thing...
ouch... i couldn't run.. i must survive in this journey... to make sure the hing will be fine and safe...

when the sunrise again.. i'm not sure when... and i'm still here in a rainy cloud..
scream in the hard rain...

Kerja

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 10:57 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
Alhamdulillah, lepas habis belajar dan lepak kat rumah selama 2 minggu aje rasanya.. aku hantar resume di sebuah pejabat Mount Austin. Ada la dalam seminggu lebih menunggu panggilan temu duga. Kemudian aku dipanggil untuk temu duga.

Memang jawatan yang aku pohon ni bukanlah jawatan semasa aku belajar ijazah pun. Memandangkan peluang kerja ini terbuka dan aku pernah bekerja dalam masa aku belajar. Alhamdulillah, aku diterima untuk bekerja.

Awalnya aku ingat kerja di Mount Austin ni juga, rupanya di Skudai. Jauh pun jauh la. Yang penting ada kerja, ada gaji dan aku dapat tambah pengalaman.

Aku bersyukur kepada Yang Maha Esa sebab mudah diterima untuk bekerja. Ha, jangan dilupakan tunang aku yang bawa aku semasa menghantar resume. Setakat ini memangla ada temuduga aku yang tidak berjaya, tapi bukanlah mematahkan semangat aku pun. Yang pasti aku tak pernah tolak kerja yang aku mintak. Mungkin juga itu lah rezeki. Kenapa nak tolak kalau kita yang nak sangat masa mintak. Selidik la dulu masa mula-mula nak pohon kerja. Jangan sambil lewa.

Biasala, masa mula-mula kerja bukan semua kita tahu pun walaupun kita ada pengalaman di syarikat lain. Yang pasti kita kenal kawan-kawan baru. Dan suasana tempat kerja yang baru.
 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea