Pages

Come and be with me

20121214

Zuriatku

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 3:49 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
Saya memandang papan skrin komputer riba dengan pandangan kosong. Jauh fikiran menerawang...

Ya, saya sedang berfikir tentang masa depan saya sepuluh hingga dua puluh tahun lagi. Bagaimana agaknya?? Perancangan perlu ada... Tapi buat masa ni saya masih belum fikir tentang perancangan itu sepenuhnya.

Apa lagi yang saya fikir.... Saya berfikir tentang diri saya sendiri.. Ya, kita masih boleh berharap dan berdoa semoga saja suatu hari nanti Tuhan akan mengkabulkan niat saya yang ingin mempunyai zuriat sendiri.

Saya mahu asuh dia dengan didikan yang sempurna. Benar-benar dengan kasih sayang serta panduan agama yang cukup untuk saya tinggalkan padanya nanti. Biarlah dia dapat hidup dan kenal akan Tuhannya. Saya mahu anak ini nanti akan mendoakan saya bila saya dan suami sudah tidak ada lagi di dunia ini.

Keinginan ini bukan suatu konyolan atau lelucon.

Setulus hati saya akan menjaga amanah Allah ini dengan baik. Saya ingin anak saya dapat memberikan kegembiraan buat saya. Ya, bukan dengan harta dunia semata-mata. Saya tindak mahu tinggalkan harta untuknya. Tetapi biarlah ilmunya penuh di dada. Saya ingin merancang kehidupan anak saya.

Bila melihat anak-anak kecil bersama ibu... Hati tertanya-tanya bilakah waktu untuk saya... Tapi saya tahu Allah Maha Mengetahui saat yang paling tepat buat saya.

Berharap bila punya zuriat... Saya akan lebih senang meluahkan rasa bersama. Kerana rasa cinta yang mendalam terhadap ilmu. Saya ingin dia sama-sama mengambil berat akan ilmu.

**Yang pada akhirnya nanti saya sendiri akan tersenyum** Bangga melihat kecerdikannya dan kerana cintanya pada ILMU**

---> Nampak di situ bahawa cinta yang paling kuat adalah cinta ibu terhadap anak. Belum lahir lagi sudah bercita-cita untuk memberi sesuatu yang paling berharga untuk anak. <--- em="em">

Takwim Skewl 2013

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 12:37 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
Sempena dah nak naik tahun 2013 ni.... disertakan lah di sini untuk panduan diri sendiri dan anda.



Pada yang masih rasa was-was... boleh click kat sini.... takwim2013.


 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea