Pages

Come and be with me

20121221

Adegan yang tak nak dilihat

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 11:36 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
Maaf, entah kali ini saya benar-benar mahu jawapan berdasarkan apa yang dilihat oleh mata kepala sendiri.

Sewaktu beratur di satu kawasan, terdapat ramai orang yang berada di situ. Namun, kebanyakannya adalah muda mudi dan anak-anak dan juga sebilangan ibu bapa yang membawa anak-anak.

Namun sewaktu sedang berbaris menunggu sampai di kaunter. Terlihat pasangan remaja yang sedang merokok. Merokok tu takpelah lagi walaupun sebenarnya dah sakit mata dan hidung dah. Kalau lelaki saje ok lagi. Dengan pasangan wanitanya pun berkongsi sepuntung rokok. Wah... Hembusannya mengalah orang tua.

Cara bercakap, gaya berbual seperti menunjuk sifat 'dewasa'. Akhirnya terlihat satu adegan free. Wanita itu menyandarkan kepala pada bahu lantas mencium-cium teman lelakinya. Mereka melakukan perbuatan tu tanpa rasa bersalah dan memang nak menunjukkan dia seorang yang sangat manja dan mencintai pasangannya. Yang lelaki diam sahaja tanpa membalas sebarang ciuman. Tetapi merokok.

Entah.. Mana campak agama, maruah dan adab. Kalau kau dua pasang orang tak nampak tu ok lagi.... Rasa macam dah kat overseas dah. Rasa macam dunia ni korang yang punya.

Memang dah rasa macam biasa. Dosa pahala dah tak ambil kira. Dah tak tau nak cakap macam mana..
Serba salah!!!!!!!!

Apa pandangan anda terhadap situasi ini??

20122012 Janji Sunway Lagoon

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 11:11 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
"Anak bagitau yang on that day Sunway Lagoon bagi 1000 pengunjung terawal untuk masuk dengan bayaran hanya RM20.00"
 
 
 
So, saya pun bangun seawal mungkin. Kunci jam daripada pukul 4.30pagi. Ok... Pada masa tu bunyi jam memang dah bunyi. Anak tak bangun lagi. Biarlah mereka yang ketuk pintu. Lepas dah bersiap saya salam suami. Kemudian berlalu menaiki bimmer.
 
Sampai sana masa tu pukul 6.00 pagi. Lepas sampai kami berjalan menelusuri ruang legar Sunway Piramid. Sesampai di ruang legar untuk ke Sunway Lagoon dah terdengar bunyi riuh rendah. Bila tengok je,.... Ya Allah... Dah macam laut. Bertolak-tolak orang yang nak dapat masuk melepasi bilangan 1000 itu.
 
Keadaan semakin panas membuatkan ada yang tak mampu bernafas dan hampir pengsan. Dan akhirnya dua orang telah pun pengsan. Tidak berapa lama kemudian, semakin ramai yang hilang akal. Masing-masing dah tak peduli dengan larangan pengawal dan polis bantuan. Masing-masing nak masuk. Lantas mereka merempuh laluan halangan polis dan pengawal.
 
Akhirnya sampai ada yang sanggup memanjat pagar berhalang semata-mata untuk masuk. Sememangnya keadaan pada masa itu sangat mencemaskan. Bayangkanlah hak untuk bermain itu dihalang. Itu baru kuasa remaja. Kalau orang tua mungkin ada yang berdarah.
 
Disebabkan keadaan memang terancam, saya memutuskan untuk bertanya kepada polis bantuan yang ada di situ. Rasanya memang dah lebih daripada 1000 orang telah berada di situ. Memang bukan orang yang berdekatan saja. Malah ada yang datang dari jauh semata-mata kerana bayaran yang diberikan itu.
 
Kami berlalu... meninggalkan sebentar keadaan yang tidak terkawal itu untuk menunaikan solat subuh yang agak lewat. Setelah itu kami beredar keluar untuk sarapan pagi. Kami mencari tempat untuk makan. Selepas makan kami masuk semula ke kawasan Sunway Lagoon. Tapi akhirnya memang tak ada peluang.
 
Dipendekkan cerita.. Akhirnya kami ke Desa Water Park. At least anak-anak ni dapat jugak balik dengan kepenatan setelah main air. Hehehe.... Takde lah balik dengan perasaan hampa.
 
Tapi apa yang nak dikesalkan kat sini ialah pengurusan Sunway Lagoon.. Memang sesiapa pun berhak untuk mengkritik..
 
Bagi harga RM20 tapi untuk 1000 orang.
(Orang kat Mesia ni 26 juta [ni pun statistik lama] sikit punya ramai. Tentulah remaja Mesia ni pun ramai. Ada ke bagi jumlah banyak tu.
 
Kaunter buka pukul 9 pagi.
Tau tak budak-budak tu ada yang dah tunggu pukul 12 malam lagi???? Tau tak?? (Kalau ada kes mati sure lah baru masuk teevee). 
 
Tiada laluan beratur
Ini kes paling malang lah. Kalau lah masa ni ada tourist datang tengok perangai orang Mesia masa ni memanglah ketara. Takde yang beratur pun. Berebut-rebut macam anak kambing. Nak masuk. Inilah perkara gila dilakukan oleh manusia yang kat sekolah dah banyak kali ajar supaya BERATUR. Tapi tak amalkan pun.
 
 
Sepatutnya...... Pihak pengurusan Sunway Lagoon
  1. Buatlah pertandingan (sesiapa yang menang bayar RM20).. ini pun dah membantu
  2. Buat booking terawal (ini pun boleh membantu)
  3. Buatlah laluan berbaris macam kat Genting Higland (naik tram tu)
  4. Keselamatan manusia-manusia ni diambil kira.
  5. Fikirlah jalan penyeleseaian yang lebih sesuai.
  6. Bayaran dikurangkan. Kes ni paling naya sebabnya sekarang kena bayar RM120.00 semata-mata untuk masuk dan dapat masuk semua permainan. Tapi fikirlah bukan semua rakyat Mesia ni kaya-raya. Ikutlah kesesuaian. Sebenarnya ramai yang tak mampu nak masuk untuk bermain kat sana. Tak ke pelik, taman tema Mesia tapi rakyat Mesia tak semua mampu nak masuk. Kalau harga RM50.00 seorang pun orang boleh consider lagi nak masuk. Kau bayangkan tak ada keluarga yang ada anak 5 orang. Tambah dengan mak bapak lagi dah berapa. Kalau 120x7 dah berapa??? Ape la....... Nasib baik tak jadi rusuhan. Tapi kalau ada yang mati mungkin barulah ada kesedaran. ENtahlah.......
 
Rasanya, better kumpul duit banyak-banyak. Lepastu travelling ke luar negara. Yang dalam negara pun tak dapat nak masuk. Asshame!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea