Pages

Come and be with me

20121127

SARAPAN Chebrateg

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 12:02 pm
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
Assalamualaikum wbt.....

Hehe... Hari ni nak share lagi sarapan pagi kite.

Nampak tak nama Chebrateg tu????

Ha, itu la dia nama untuk sarapan kita. Nampak macam pelik je kan?
Tapi cara nak buatnya sangat mudah. Semudah nak sebut ABC.
Hehehe...

Ok, tanpa buang masa lagi... disertakan di bawah ni...



CHEBRATEG =)

Nota: Persedian untuk 1 orang



Bahan-bahan:


1 biji telur




2 keping roti




1 keping keju




Caranya:
  1. Letak sekeping roti di atas pinggan tahan panas
  2. Letak single keju di atas roti
  3. Pecahkan sebiji telur di atas roti itu, biarkan putih telur mengalir keluar pinggan
  4. Tutup bahagian atas dengan sekeping roti lagi. (*terpulang nak tutup / tak)
  5. Masukkan ke dalam microwave dengan kepanasan Sederhana (Medium), dengan masa 2 minit.
  6. Keluarkan dan boleh dimakan.

Senangkan??? Oh ye, kalau rasa nak tambah tomato / salad pun boleh. Tapi pastikan letak selepas keluar dari microwave supaya kesegarannya dapat dikekalkan.


Selamat Mencuba ya!!!







                       
 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea