Pages

Come and be with me

20150818

Nak KURUS tapi malas nak DIET

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 10:09 am
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post

Inilah fenomena dunia hari ni. Bila badan naik macam tong drum.. Nak beli ubat kurus bajet sehari makan dah boleh turun sepuluh kilo.

Nak kata pepatah " Easy come, Easy go"...

Kalau badan dah naik beringat ingatlah. Jangan sampai bila penyakit datang baru nak menyesal. Sebab menyesal memang datang kemudian. Takde menyesal datang sebelum kejadian.

Jaga diri kita. Bila makan beringat. Sentiasa buat senaman. Kalau nak makan banyak dan sedap boleh. Tapi kena pastikan usaha nak maintain pun sama la.

Kan pelik kalau hati cakap nak kurus. Tapi malas nak jaga makan.. Malas nak buat senaman.

Yang namanya GULA ni memang spesis membunuh dalam senyap. Kalau suka makan manis manis boleh cari STEVIA. Stevia mampu menghasilkan manis macam GULA. Sebab otak kita ni refleks.. Jadi benda manis je mesti nak rasa manis. Kalau tak manis taklah sedap rasanya. Kita boleh terus amalkan gaya kita macam biasa. Sebab stevia tak kan djadikan kita gemuk.

Kenapa GULA buat kita jadi gemuk???
Sebab Lemak yang sedia ada tak dapat dibakar. Tu yang bila kita sentiasa makan dan minum benda manis, hanya gula saja yang dibakar. Lemak masih kekal dalam badan kita.

Kalau nak kuruskan badan atau paling tak nak bmi berada pada tahap normal. Maka banyak lagi usaha keras yang perlu kita lakukan.

Banyak diet ajar kita cara dan corak pemakanan. Jadi, kita boleh pilih diet yang macam Mana kita nak ikut. Tapi sebenarnya, banyak usaha keras perlu dilakukan. Sebab apa??? Sebabnya kebanyakan makanan tepi jalan memang dijual tak ikut spesifikasi. Semuanya kurang berkhasiat. Semua kebanyakannya tinggi karbohidrat. Sedangkan badan kita nak protein tinggi untuk kekalkan stamina setiap hari.

Kalau macam tu.. Jangan lengah lagi.. Buat rutin diet sekarang. Kalau tak nak buat senaman pastikan kira rajin kemas rumah. Bila keluar peluh secara tak langsung Lemak terbakar (kalori dibakar).

Yang namanya diet ni bukan berlapar spanjang hari. Ikuti arahan. Kalau kita amalkan berlapar spanjang Hari. Diet tu akan hangus macam tu je. Sebab semakin kita lapar, semakin meluap rasa lapar. Semuanya jadi nafsu. Hancurlah semua diet tadi.

Macam Mana cara nak diet???
Ada banyak cara.. Nanti kita story slow slow.. Jom start makan protein tinggi.

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea