Pages

Come and be with me

20130322

10 SEBAB WANITA MENINGGALKAN LELAKI

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 10:08 am
Reactions: 
0 komen dari pembaca Links to this post
 
 
 
 
Terdahulu saya ada mengeluarkan sebab-sebab kenapa Lelaki meninggalkan Wanita.
Tapi... hari ni saya nak kongsi antara sebab-sebab wanita pula meninggalkan Lelaki yang dia idamkan. Mungkin Wanita ni rasa Lelaki tu cukup sempurna... tapi bila perhubungan semakin lanjut.. semakin banyak hal yang nampak di matanya...... atau mungkin Wanita memandang sesuatu yang lebih panjang untuk masa hadapannya.... Lelaki jangan marah OK!
 
 
 
 
 
 
1. Mempunyai fizikal yang tidak menarik.

Tak menarik tu sebenarnya subjektif bergantung kepada setiap individu yang berbeza. Bagi sesetengah perempuan, pendek pun boleh menjadi tak menarik. Punggung besar pun tidak menarik katanya. Paling ketara mungkin, warna kulit gelap, perut buncit ataupun muka berjerawat.


2. Kurang meluangkan masa untuk keluar bersama.

Ini antara yang paling lazim. Dari zaman P. Ramlee dulu pun memang dah guna alasan ni. Walaupun anda sibuk dengan kerja mahupun tanggungjawab, kadang-kadang alasan anda tidak akan diterima. Apa yang penting, anda harus meluangkan masa bersama atau berdepan kemungkinan ditinggalkan kekasih anda.


3. Terlalu jujur.

Kadang-kadang lelaki terperangkap antara memenangi hati kekasih dan prinsip hidup. Walaupun pahit, kebenaran nyata perkara yang perlu ditegakkan. Malang bagi anda, perempuan semamangnya suka kepalsuan. Pujilah si dia cantik walaupun tidak, pujilah die baik walaupun tidak, pujilah dia pintar walaupun hakikatnya dia tidak.



4. Kereta anda tidak menonjol/mempunyai motor sahaja.

Kecoh di facebook tempoh hari tentang kenyataan seorang remaja perempuan hingusan yang nyata memperlekehkan lelaki di akhbar tentang motor bukan lagi pilihan mereka dalam dunia serba moden kini. Walaupun dalam sesetengah keadaan, perempuan gemar memendamkan ketidak-selesaan tersebut, tapi ianya tetap ada dan jika kena tempat dan masa, andalah mangsanya. Antara wira buruk tahun 1995 dan kereta myvi 2011 agaknya mana pilihan anda?

Tapi hari ni macam-macam kereta ada... Zaman ni kereta Audi tengah popular... Sikit hari ni.. Range Rover... Makin besarlah nafsu wanita... Itu pun kalau wanita tu amik tau pasal dunia motor kereta.


 
 

 
 
5. Enggan berjumpa dengan ibu bapa si perempuan.

Perempuan lebih cenderung untuk berasa tidak selamat sepanjang bersama dengan teman lelakinya selagi mereka belum berkahwin. Jadi apa-apa tindakan yang sedikit sebanyak bakal melegakan si perempuan merupakan tindakan yang genting (crucial steps) dalam menuju ke arah ikatan yang sah. Berjumpa dengan ibu bapa merupakan salah satu daripada tindakan tersebut. Awas, keengganan anda untuk berjumpa dengan ibu bapa kekasih anda akan menghakis kepercayaan pasangan anda seterusnya menjadi ibu penyebab kepada masalah lain dalam perhubungan.


6. Terlalu banyak menghabiskan masa bersama rakan.

Ketahuilah bahawa, kekasih anda adalah segala-galanya. Anda seharusnya mengutamakan kekasih anda dan bukan melepak di kedai makan bersama rakan-rakan lelaki anda sehingga pagi.


7. Kurang mengeluarkan wang ketika keluar bersama.

Perempuan gemar jika mereka dilayan ibarat puteri. Apa yang diminta perlulah anda turuti. Persembahkan lah hadiah yang mahal-mahal dan anda akan disayangi sentiasa. Jadi tindakan anda yang sengkek (walaupun anda mempunyai alasan sendiri) sebenarnya sering disalah tafsirkan sebagai kedekut dan tidak segak (tak sweet).


8. Sering bercerita tentang kekasih lama anda ketika keluar bersama.

Perempuan memang kuat cemburu. Mereka kononya mempunyai hati yang sensetif yang senantiasa perlu dijaga oleh anda, dan hati anda tak perlu dijaga. Bercerita tentang keindahan kisah terdahulu anda bersama bekas kekasih sedikit sebanyak bakal mendatangkan perasaan cemburu memandangkan kaum perempuan lebih cederung membandingkan diri mereka dengan bekas kekasih anda. Masing-masing mahu menang katanya.

 
 


9. Tidak serasi.

Anda tidak serasi. Aku kurang pasti sebenarnya bagaimana hendak mengukur keserasian ini, tapi yang aku tahu, pengukurnya ada pada kekasih anda. Kiranya, hanya mereka yang tahu sekiranya anda berdua serasi atau tidak. Stupid.






10. Sudah mempunyai lelaki lain.

Semua 9 sebab-sebab di atas hanyalah alsan mulut bermadah semata-mata sekiranya kekasih anda sudah mempuyai lelaki lain yang lebih istimewa. Anda sudah habis.
 
 
 
 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea