Pages

Come and be with me

20100708

Kerja

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 10:57 pm
Alhamdulillah, lepas habis belajar dan lepak kat rumah selama 2 minggu aje rasanya.. aku hantar resume di sebuah pejabat Mount Austin. Ada la dalam seminggu lebih menunggu panggilan temu duga. Kemudian aku dipanggil untuk temu duga.

Memang jawatan yang aku pohon ni bukanlah jawatan semasa aku belajar ijazah pun. Memandangkan peluang kerja ini terbuka dan aku pernah bekerja dalam masa aku belajar. Alhamdulillah, aku diterima untuk bekerja.

Awalnya aku ingat kerja di Mount Austin ni juga, rupanya di Skudai. Jauh pun jauh la. Yang penting ada kerja, ada gaji dan aku dapat tambah pengalaman.

Aku bersyukur kepada Yang Maha Esa sebab mudah diterima untuk bekerja. Ha, jangan dilupakan tunang aku yang bawa aku semasa menghantar resume. Setakat ini memangla ada temuduga aku yang tidak berjaya, tapi bukanlah mematahkan semangat aku pun. Yang pasti aku tak pernah tolak kerja yang aku mintak. Mungkin juga itu lah rezeki. Kenapa nak tolak kalau kita yang nak sangat masa mintak. Selidik la dulu masa mula-mula nak pohon kerja. Jangan sambil lewa.

Biasala, masa mula-mula kerja bukan semua kita tahu pun walaupun kita ada pengalaman di syarikat lain. Yang pasti kita kenal kawan-kawan baru. Dan suasana tempat kerja yang baru.

0 komen dari pembaca:

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea