Pages

Come and be with me

20121221

Adegan yang tak nak dilihat

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 11:36 pm
Maaf, entah kali ini saya benar-benar mahu jawapan berdasarkan apa yang dilihat oleh mata kepala sendiri.

Sewaktu beratur di satu kawasan, terdapat ramai orang yang berada di situ. Namun, kebanyakannya adalah muda mudi dan anak-anak dan juga sebilangan ibu bapa yang membawa anak-anak.

Namun sewaktu sedang berbaris menunggu sampai di kaunter. Terlihat pasangan remaja yang sedang merokok. Merokok tu takpelah lagi walaupun sebenarnya dah sakit mata dan hidung dah. Kalau lelaki saje ok lagi. Dengan pasangan wanitanya pun berkongsi sepuntung rokok. Wah... Hembusannya mengalah orang tua.

Cara bercakap, gaya berbual seperti menunjuk sifat 'dewasa'. Akhirnya terlihat satu adegan free. Wanita itu menyandarkan kepala pada bahu lantas mencium-cium teman lelakinya. Mereka melakukan perbuatan tu tanpa rasa bersalah dan memang nak menunjukkan dia seorang yang sangat manja dan mencintai pasangannya. Yang lelaki diam sahaja tanpa membalas sebarang ciuman. Tetapi merokok.

Entah.. Mana campak agama, maruah dan adab. Kalau kau dua pasang orang tak nampak tu ok lagi.... Rasa macam dah kat overseas dah. Rasa macam dunia ni korang yang punya.

Memang dah rasa macam biasa. Dosa pahala dah tak ambil kira. Dah tak tau nak cakap macam mana..
Serba salah!!!!!!!!

Apa pandangan anda terhadap situasi ini??

0 komen dari pembaca:

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea