Pages

Come and be with me

20121212

Aku.. Part I

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 11:12 pm
Orang kata biarlah kita hidup sederhana daripada punya kesenangan dan kemewahan jauh sekali kesusahan.

Tapi aku pernah merasa semua itu. Dan aku bersyukur melalui semua ini.

Masa sekolah dulu bukanlah nak kata senang, tapi aku banyak belajar bersyukur. Kerana orang lain lebih daif dan susah daripada keluarga kami.

Ya, apa yang nak kata susah. Setiap kali pergi ke sekolah ibu bapaku masih menghantarku (sekolah rendah). Sewaktu sekolah menengah aku menunggang basikal hingga awal tingkatan 4. Maklumlah... Masa tingkatan 4 aku dapat masuk sekolah berasrama teknik.

Mungkin terlalu banyak cerita yang ingin dicoret di ruangan ini. Tapi ia akan mengambil masa. Nanti saja ku ceritakan.

Melalui kehidupan di asrama pun sudah cukup memberi satu pengertian yang besar tentang erti BERDIKARI.

Selepas SPM, aku bersekolah sementara di SMK Ulu Tiram.... Keadaan mula berubah semakin baik dan membaik. Lalu aku masuk ke Politeknik di Sabak Bernam.

Sekali lagi pengalaman sukar ku lalui. Tapi disebabkan pengalaman sebelum ini telah mengajarku erti berdikari, maka kehidupan di sini bagiku biasa. Namun ada orang mengatakan aku hebat. Biasalah tu.... Mana ada hebat. Segalanya perlukan kesabaran yang tinggi...

Insha Allah.. Nanti aku ku jelaskan satu persatu tentang kehidupanku.

Pokok pangkalnya ... Jangan pernah berhenti BERDOA. Kerana doa-doa itulah aku kuat. Aku merasa disayangi Tuhan. Aku merasa kuat untuk melaluinya sendiri.

Terima kasih Tuhan kerana memberikan ku erti hidup yang bermakna. Menjadikan aku berani untuk menghadapi segala rintangan dengan penuh sabar.

0 komen dari pembaca:

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea