Pages

Come and be with me

20121205

Last class end of 2012

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 7:26 pm
Semalam lagi dah driving sejauh ni untuk sampai ke JB. Singgah umah ma untuk tidur semalaman.

Pagi ni bertolak pukul 7 lebih. Lepas salam dan cium pipi ma.. terus meluncur ke sini. Alhamdulillah... Sampai jugak di sini. Pukul 8.40 pagi.

Masih tak terlewat sebenarnya, sebab janji dengan budak-budak ni pukul 9 pagi paling lambat. Sesampai di sekolah.. Suasana sepi.. Di dewan sedang ada pelajar yang sedang menjawab kertas terakhir subjek TK.

Menjengah melihat ruang tengah.. Terdengar suara yang agak dikenali.... "Ah, budak-budak ni dah ada".

"Dah lama sampai?" "Tak la cikgu, baru je sampai" balas Ijan, anak didik ku.

"Ok, awak semua masuk kelas sekejap... Saya nak amik bahan kat atas. Nanti kita jumpa".

Sesampai di pejabat, Kak Zura dan Kak Jah menyapa. Kemudian berlalu seketika melihat pigeon hold. Ada dua kertas.... Ku amati.. Oh, surat tawaran berpindah. Satu lagi surat lapor diri. Ku amati bait-bait tulisan itu. Ada yang kurang faham di situ.. Terus aku bertanya kerani itu.

"oh..... ok... saya faham. Terima kasih kak."

Setelah melihat bahan yang masih tidak bercetak seperti hari terakhir di sekolah. Dengan perasaan agak kecewa, aku turun ke bengkel membawa bahan yang sedia sedikit itu. Nak buat macam mana... Dah last minute ni baru tau tak cukup.

Bahan yang ada ku berikan kepada pelajar-pelajar yang datang. Pada awalnya jumlah yang datang sembilan orang. Kemudian bertambah menjadi tiga belas orang.

Alhamdulillah. Sebenarnya aku sudah membeli makanan dan minuman untuk mereka.

Tak berapa lama selepas itu, aku pula yang kelaparan... Terus meminta Azlan dan Afiq membelikan nasi lemak sekali dengan jumlah yang ada.

"Tak mengapa.. Kelas terakhir. Lepas ni dah tak jumpa dah budak-budak ni"

Ku biarkan mereka menjawab soalan-soalan sedia ada dan tambahan bahan yang ada. Kelas tamat pada pukul 12.30 tengahari. Aku memberi laluan kepada mereka untuk makan tengahari, berehat dan solat.

Sempat menyiapkan beberapa kerja yang tidak selesai... Pukul 12.58 tengahari aku bergerak pulang ke rumah untuk berehat.

Pukul 3 petang kelas diadakan sekali lagi. Kali ini jumlah mereka semakin berkurang. Mula-mula dua orang, kemudian lima lagi pelajar hadir.

Bersyukur keadaan tahun ni lebih baik daripada tahun lepas.


Petang ini ku berikan sedikit tips-tips untuk menjawab soalan, penggunaan masa, dan juga persiapan diri. Diharap mereka akan dapat melaluiya dengan baik esok. Insha Allah.



Kini... Aku berada di rumah. Menunggu respon mereka setelah menjawab soalan esok.
Doakan yang TERBAIK untuk mereka!!! Amin ya Rabbal 'Alamin.





0 komen dari pembaca:

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea