Pages

Come and be with me

20150829

Best Friend

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 12:52 am

Hai uolls..

Entahlah.. Tetibe nak tulis entry pasal best friend.. Sebab kekadang kita tengok kawan kawan kita ni cam da closed. Tapi tak jugak rupanya. Rupanya kita je yang syok sendiri. Ingat kawan kite yang bff kat kite.. Tapi die tak anggap pun kita macam tu..

Actually bukan senang nak cari yang sekepala dengan kita. Manusia ni boleh berubah bila bila masa je. Kita ingat dia suka la kawan dengan kita. Tapi rupanya tak pun...

Susah jugak nak cari best friend ni kan???

Mungkin suatu masa kita adalah best friend dia. Tapi masa boleh berubah segalanya.. Mungkin jugak fluence...

Senang cerita sahabat terbaik adalah family kita sendiri. Dan sahabat the best adalah partner life kita. Maksudnya saya spouse kita la.

Kenapa cakap macam tu??? Sebab kita pilih spouse kita untuk tinggal bersama dengan dia. Walaupun kita ada sahabat bff sehidup semati pun.. Belum tentu sama dengan spouse kita. Berapa banyak yang bff kita boleh beri pada kita nak banding dengan spouse kita sendiri?

Memang bff tempat kita luahkan cerita. Tapi tak semua benda juga kita nak kongsi dengan bff. Jangan menipu boleh??? Lagipun tak elok sangat kot nak buka cerita hal spouse kat orang lain especially bff.. Hari ni memang la kita baik dengan dia. Who knows Allah nak duga kita. Kau berani nak tanggung risiko??

Adakah masa aku tulis artikel ni perasaan aku sedang jealous?? Oh.. Exactly no! Sebab aku selesa live dengan spouse dan he is really my bff. Even though kepala kita lain lain.. Kita memang tak sekepala pun. Tapi kita saling belajar untuk memahami. I don't think bff selain family and spouse will always be there for you.

Siapa lagi kita nak harap kalau bukan mereka? Manusia kan cepat berubah. Hari ni kita baik dengan somebody.. Esok lusa belum tentu lagi kita akan tetap kekal dengan bff kita tu... Can anyone said it wrong??

0 komen dari pembaca:

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea