Pages

Come and be with me

20150918

Anak-anak Luarbiasa

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 10:47 am

Mungkin entry kali ni nampak macam menngarut sikit. Biarkan dahulu.. Mungkin selepas sepuluh tahun kita akan lihat bagaimana gambar ini berbicara nanti.

Saya pernah mengalami beberapa kegagalan SEBELUM berjaya dalam hidup. Berjaya atau tidak kita yang memilihnya. Kerana jalannya memang pilihan kita.

Bila saya melihat gambar ini... Saya pasti akan ingat mereka. Ya.. Walaupun mereka kelihatan biasa-biasa.. Mungkin juga ada orang lain menganggap mereka seperti langau... Hingar... bising... Tapi hakikatnya mereka punya impian yang tersendiri biarpun mereka hidup dalam kelompok mereka.

Saya sentiasa yakin mereka boleh berjaya. Mereka punya kekuatan tetapi mempunyai saluran yang perlu ditentukan dengan betul. Sayang jika kita hanya melihat mereka sebagai insan yang tidak punya pilihan dan masa depan. Jangan pernah pandang mereka yang di kelas belakang ini tidak mempunyai apa-apa untuk dibanggakan. Senyuman mereka adalah hadiah indah dalam hidup saya.

Gambar ini diambil sempena salah seorang pelajar ini akan berpindah. Ya... Saya sedih tapi jika itu yang terbaik untuk masa depannya. Dan saya pasti semuanya ada hikmah. Insha Allah.

We always Love Musi Naasyidah bt Muhammad Puzi. You're great!!

0 komen dari pembaca:

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea