Pages

Come and be with me

20120318

Adakah Dunia Hari ini Terlalu Berbeda???

Dicoret oleh; Nurain Shukree at 10:27 am
Assalamualaikum wmth wbkth...

Hari ni saya masih diber kesempatan utk bernafas walaupun cuaca hari ini tak seindah cuaca masa tahun 90-an. Alhamdulillah, sy bersyukur.

Sy dpt merasakan diri sy semakin kerdil bila berada ditengah-tengah kota KL. Dunia hari ni sgt berbeza dengan semasa zaman sy dibesarkan. Mungkin kerana faktor didikan ibu bapa sy semasa sy membesar.

Sy sgt bersyukur dibesarkan oleh ibu bapa dlm keadaan yg sgt sederhana. Tidak terlalu ghairah mengejar materi. Ibu sy sgt berperanan dalam membesarkan sy. Sy bersyukur lg kerana kehidupan rumahtangga suami isteri sangat mencabar, tetapi ibu sy sgt prihatin dlm membesarkan kami tiga beradik. Sy akui ibu sy sgt garang. Garangnya melebihi seorang guru garang di sekolah sy semasa berada di darjah empat. Tetapi garangnya itu bertempat. Hendak menjadikan kami seorang manusia pada hari ini.

Sy dibesarkan dlm bentuk omeelan dan letean tentang buku..buku.. dan buku. Keadaan ini membuatkan sy sgt tidak suka apabila ada yg memaksa sy melakukan sesuatu sehingga menjadi bebelan. Sy sgt bosan dgn bebelan. Oleh itu, mahu tidak mahu buku sentiasa dbawa kemana-mana sy berada.Perbuatn ini telah menjadi kebiasaan sy dan akhirnya menjadi satu tabiat yang sy mesti lakukan tidak kira dimana sy berada. Dan tiada lagi bebelan rutin dr ibu sy. Dan memang itu yg ibu sy inginkan pun.

Sy tidak membantah dengan kata-kata, itu yg ibu selalu perkatakan kepada sy. Sy sedar apa yg ibu mahu adalah melihat kami berjaya pada suatu hari nanti.

0 komen dari pembaca:

 

Shain Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea